Enkele post bekijken
  #3  
Oud 6th November 2014, 17:35
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 103
Zoals hieronder vermeld, vind ik het ook positief om te horen dat het aantal zelfdodingen in ons land is gedaald. Het cijfer is dan wel niet drastisch naar beneden gegaan, maar het is toch al een stap in de goede richting. Ik vind het zelf wel eigenaardig dat het percentage zelfdodingen bij mannen maar met één procent is gedaald. Ik denk dat dit, zoals J*nte al vermeld heeft, te maken heeft met onze prestatiemaatschappij en het taboe rond naar de psycholoog gaan. Volgens mij hebben mannen meer last van de maatschappij waarin wij leven. Je moet op de dag van vandaag sterk en goed in je schoenen staan, anders val je uit de boot. Niet enkel op intellectueel niveau, maar ook op sociaal vlak. Daarnaast gaan volgens mij vrouwen sneller hulp vragen, soms te snel, bij een psycholoog dan mannen. Ik denk zelf dat het voor een man moeilijk is om deze stap te zetten. Het is en blijft op de dag van vandaag nog altijd een groot taboe. Al denk ik wel dat deze ervaringsdeskundige je soms goed kunnen helpen en dat de zelfdodingen dan eventueel nog dalen.
Met citaat antwoorden