Enkele post bekijken
Oud 4th November 2014, 16:49
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User

Zes minderjarigen opgepakt na rel over zwartrijden op bus

Als ik denk aan het agressief gedrag dat deze jongeren gesteld hebben, nadat ze in fout waren, dan vraag ik mij af waar de wereld naartoe gaat. Niet betalen en daar toch nog een grote mond over opsteken...

Die controleacties daarentegen juich ik ook zeker toe! Het is helaas veel te makkelijk om met de bus mee te rijden zonder te betalen. Ik vind het dus zeker niet slecht dat de politie controles houdt op bussen. Al kunnen ze natuurlijk niet op elke bus, aan elke halte, aanwezig zijn, waardoor er nog vele zwartrijders ontkomen. De Lijn zelf zou een maatregel moeten invoeren waardoor het veel moeilijker wordt om te kunnen "vals" spelen. Een idee van mij zou zijn dat je bijvoorbeeld enkel de bus uit kan met een soort code, als bewijs dat je een ticket gekocht hebt. Die codes staan dan op het ticket, de buzzy pass en op sms. Of je kan enkel gaan zitten als je de code ingeeft...

Ik weet echter wel dat het er in praktijk heel anders aan toegaat. Mensen gaan niet één voor één, rustig, de bus uit. Het gebeurt allemaal heel snel dus ook mijn idee is waarschijnlijk niet efficiënt genoeg. Toch denk ik dat De Lijn een verandering zal moeten doorvoeren om van dit probleem af te raken.
Met citaat antwoorden