4th November 2014, 15:48
|
Registered User
|
|
|
|
Ten eerste snap ik al niet waarom een man die iemand aanrand een milde opschorting van straf krijgt. Aanranding is toch iets wat echt niet door de beugel kan en in mijn ogen dus ook zwaar bestraft moet worden. Ik vind ook al niet dat zo’n mensen een tweede kans verdienen wanneer zij terug met jeugdwerking in aanraking komen, maar ja niets aan te doen. Hij kan terug aan de slag mag als priester en komt dus zo opnieuw met jongerenwerking in contact. Ik vind dit niet kunnen. Als hij dan een tweede kans krijgt vind ik dat hij ergens gezet moet worden waar hij zo weinig mogelijk en het liefst zelfs niet met jongeren in contact komt. Je moet wel weten dat het leven van die jongeren drastisch verandert na zo’n feiten. Ik vind dat onze kerk in zo’n zaken verkeerd handelt. Komt er ook nog eens bij dat hij tijdens zijn straf al contact zocht met jongeren dus waarom zou hij dat nu dan plots niet meer doen. Laat hem eventueel wel werken als priester, maar niet in een parochiegemeenschap. Er zijn nog andere plaatsen ook waar priesters tewerkgesteld kunnen worden zonder met jongeren in aanraking te komen.
|