Enkele post bekijken
  #4  
Oud 1st November 2014, 18:12
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 43
Vreselijk hoe sommige mensen het nog steeds niet snappen, hoe belangrijk die gordel wel niet is... Vele chauffeurs denken dat ze zelf perfect rijden en geen gordel nodig hebben, 'want ik krijg toch geen ongeluk'. Zelfs al ben je een perfecte chauffeur, kan er altijd iets gebeuren waardoor je die gordel toch heel hard nodig hebt, al is het iemand anders die een fout maakt waar jij dan het slachtoffer van wordt. Een gordel omdoen kost amper moeite en je voelt het toch amper, het zou een automatisme moeten zijn!

Strengere sancties tegen alcoholgebruik tijdens het rijden vind ik ook een must! Sommige mensen komen er zo vlot mee weg, dat ze het nooit leren! Je leest ook meer en meer dat mensen met een rijverbod weer opnieuw in de auto stappen. Hier moeten toch echt betere controles op gedaan worden?!

Ik zelf stel voor dat alle auto's niet zouden mogen starten tot je de gordel om hebt. Eventueel ook een alcohol test alvorens het opstarten van de auto (wat al bij bepaalde auto's een mogelijkheid is). Dit laatste is misschien een goede verplichting voor mensen die al eens gepakt zijn omwille van alcohol gebruik tijdens het rijden.
Met citaat antwoorden