Enkele post bekijken
  #2  
Oud 31st October 2014, 16:19
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Banken bieden ook werk voor lager opgeleide jongeren

Net zoals Dorien vind ik het een goede zaak dat banken werk bieden voor lager opgeleide jongeren. Het is de dag van vandaag enorm moeilijk om aan werk te geraken, zeker voor laaggeschoolden. Nagenoeg bij elke job vraagt de werknemer welke diploma's de jongeren kunnen voorleggen, jongeren die er weinig tot geen kunnen voorleggen worden meestal meteen weggewimpeld. Dit vind ik persoonlijk verkeerd. Oké, er zijn jongeren die gewoon niet willen en nergens moeite voor kunnen doen. Daartegenover zijn er ook jongeren die het wel willen, maar niet kunnen. Deze jongeren moeten ook een kans krijgen. Het is hun schuld niet dat ze gemiddeld begaafd zijn of van thuis uit het geld niet hebben voor het betalen van hogere studies. Ik vind het heel goed dat door middel van dit initiatief deze mensen ook aan een baan kunnen geraken. Ze verdienen geld en ze kunnen kiezen om achteraf nog een opleiding te volgen voor een job te kunnen beoefenen dat ze voor de rest van hun leven kunnen doen. Als ze de job als loketbediende geweldig vinden is dat natuurlijk niet noodzakelijk. Het belangrijkste is dat mensen zich nuttig voelen en hierbij het gevoel krijgen dat ze een inbreng hebben in de maatschappij. Dat is goed voor hun zelfvertrouwen en zelfbeeld.
Met citaat antwoorden