Facebook: winst bijna verdubbeld
Het was een goed kwartaal, stelde Mark Zuckerberg, de topman van Facebook. In het derde kwartaal maakte het bedrijf 806 miljoen dollar (633 miljoen euro) winst, bijna het dubbele van vorig jaar.
De omzet van de sociaalnetwerksite, nog altijd in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar, steeg met 59 procent, tot 3,2 miljard dollar.
De reclameopbrengsten lagen met een bedrag van 2,96 miljard dollar 64 procent hoger dan een jaar eerder.
Facebook profiteerde vooral van een sterke groei van de opbrengsten uit mobiele advertenties - advertenties voor degenen die via een mobiel apparaat op Facebook inpluggen. Die zijn nu goed voor 66 procent van de totale advertentie-inkomsten. In het derde kwartaal van 2013 was dat nog minder dan de helft.
Meer gebruikers
Het dagelijks aantal actieve gebruikers lag in september gemiddeld op 864 miljoen, bijna een vijfde meer dan een jaar eerder. Het dagelijks aantal gebruikers dat met een mobiel apparaat inlogde, steeg met bijna 40 procent tot gemiddeld 703 miljoen.
"Het was een goed kwartaal met sterke resultaten", besloot Mark Zuckerberg, mede-oprichter en CEO van Facebook.
Bron: Knack
http://datanews.knack.be/ict/nieuws...mal-494561.html
Eigen mening:
Facebook is nu gewoon een gigant zoals Microsoft en Google. Op een gegeven moment gebruiken zoveel mensen je website of product dat andere hetzelfde gaan kopen gewoon omdat het makkelijker is of om erbij te horen. Facebook is zo een van die dingen. Je kan naar andere sociale media gaan maar daar zit niet iedereen op. Iedereen heeft Facebook dus waarom ergens anders gaan? Ik heb ooit op Netlog gezeten maar na een tijd schakelden iedereen over naar Facebook. Het is ook een goed en gratis communicatiemiddel. Het systeem van groepen maken is zeer handig en omdat het online is hoef je geen programma te downloaden zoals bij skype. Na iedereen je product/site gebruikt hoe ga je ervoor zorgen dat je inkomsten stijgen? Op dit moment zijn de smartphones zo populair dat niet mobiel gaan met je website gewoon een slecht marketingidee is.