Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th October 2014, 15:56
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Ik vind het zeker een goed initiatief met een mooi doel voor ogen. Toch weet ik niet of zo'n telefooncentrale wel de ideale oplossing is om gezinsdrama's te vermijden. Ik ben er niet zeker van dat mensen een vermoeden kunnen hebben van een mogelijk gezinsdrama. Ja, er wordt in dat gezin veel ruzie gemaakt of de politie is al een paar keer komen ingrijpen. Maar zal dat altijd leiden tot een mogelijk gezinsdrama? Ik denk dat ik zelf op voorhand nooit zal denken: "in dat gezin zou wel eens een gezinsdrama kunnen gebeuren". Achteraf is het altijd veel makkelijker om te zeggen dat je het zag aankomen. Bovendien denk ik dat het ook een grote stap is om te bellen naar een telefooncentrale. Stel: je hebt dan toch een slecht gevoel over een bepaald gezin, zou je dan telefoneren? Ik denk persoonlijk dat heel weinig mensen dat zouden doen... Er wordt volgens mij nogal snel gedacht: "Dat ze het zelf maar oplossen". Het gezin zelf zal volgens mij ook niet doen telefoneren. Een gezinsdrama is en blijft onverwacht in de meeste gevallen en ik betwijfel of een telefooncentrale dat echt zal kunnen veranderen. Hoe jammer dat ook is!
Met citaat antwoorden