24th October 2014, 12:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik sluit me uiteraard aan bij vorige meningen! Leerkrachten vinden het inderdaad niet kunnen dat leerlingen elkaar pesten. De leerkrachten zien hoe de gepeste leerling in zijn klas zit, weet na gesprekken wat hij/zij allemaal meemaakt met de pesters. We pleiten allemaal voor een anti-pestcampagne en dan nog zijn de leerkrachten die het voorbeeld moeten geven en andere pesters moeten stoppen, misschien zelf pestkoppen? Pesten is pubergedrag en dit hoort niet meer thuis onder volwassenen. Het is inderdaad zo dat je niet altijd met iedereen door dezelfde deur kan maar daar moet je mee leren omgaan. Dit gaat altijd en overal zo zijn. Negeer elkaar dan gewoon en laat elkaar doen. Niets is zo erg dan inderdaad tegen je goesting naar je werk te moeten vertrekken. De cijfers zijn ronduit verschrikkelijk en dan wetende dat er veel slachtoffers zijn die dit waarschijnlijk niet eens melden. Pesten kan iemand zo diep drijven, dat men zelfs niet meer wil leven. Ik vind pesten tienermentaliteit en als volwassene ben je deze periode al lang voorbij! Laat dit idiote gedoe dan ook achterwege en wees verdorie een voorbeeld voor uw eigen klas! Het welbevinden is voor iedereen de belangrijkste bron om tot leren te komen. De leerlingen als zowel de leerkrachten moeten zich goed in hun vel voelen! Dit werkt in twee richtingen!
|