Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2014, 21:30
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User

Het is inderdaad een mooi initiatief om fietssnelwegen aan te leggen. Op de weg van Lier naar Antwerpen heb je al zo'n gelijkaardige fietssnelweg. Deze wordt zeer vaak gebruikt en er rijden dus enorm veel fietsers. Wanneer ik naar de stad ga, neem ik vaak deze route. Het is een goede route omdat ze recht op recht is, maar vooral is de staat van het fietspad op bijna alle stukken van de weg zeer goed. Het was bovendien de laatste weken en maanden vaak te horen en te zien in het nieuws dat het fileleed alsmaar toeneemt. Wanneer ze deze fietssnelwegen zouden aanleggen, is de kans groot dat er meer mensen met de fiets gaan, vooral in de zomer waarschijnlijk.

Het is dus goed dat de plannen er zijn en dat men dit wil realiseren. Wat ik hier natuurlijk jammer aan vind, is dat het in België steeds veel tijd en geld kost om zulke projecten te kunnen realiseren. Hopelijk begint men snel aan de aanleg zodat we sneller op de fiets kunnen springen en met z'n allen een gezellig fietstochtje kunnen maken met aaneensluitend een bezoek aan de stad Gent (of in de toekomst hopelijk naar meerdere steden in België)!
Met citaat antwoorden