Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2014, 12:35
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Vroegtijdige sterfte door frisdrank

Net zoals Naomi aangaf, is dit een nieuwe ontdekking. Ik had er voor het lezen van het artikel nog niets over gehoord. Frisdrank zou het verouderingsproces versnellen en daardoor zouden we vroeger sterven. Dit geeft mij een dubbel gevoel. In het artikel staat dat twee blikjes frisdrank per dag drinken gelijk staat met een kleine vijf jaar eerder sterven. Ik stel mij dan de vraag hoe het zit met andere verhoudingen. Sterf je tien jaar eerder als je vier blikjes frisdrank drinkt per dag? Sterf je twee jaar eerder als je één blikje frisdrank drinkt per dag?

Persoonlijk ben ik geen fan van frisdrank, mede omdat ik een allergie heb voor koolzuurgas. Ik hou wel van fruitsap, wordt dit ook gerekend bij frisdrank? Ik drink wel eens een glaasje frisdrank tijdens een cinemabezoek of tijdens een gezellig avondje uit met vrienden. Heeft dit dan ook gevolgen voor mijn gezondheid? Uiteindelijk is alles slecht voor de gezondheid als je het in overdreven mate consumeert. Als we alle ongezonde voedingsmiddelen zouden verbannen uit ons leven, zouden we niet veel meer mogen eten/drinken. Dit zou volgens mij het leven maar saai maken. Alles met mate consumeren is volgens mij de grootste tip die wetenschappers kunnen geven.
Met citaat antwoorden