22nd October 2014, 18:39
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals Britt hier al aangaf, begrijp ik inderdaad ook niet dat het meisje in kwestie meteen is vrijgelaten. Dit meisje heeft echt hulp nodig!
Ik kan begrijpen dat het meisje de speed niet opzettelijk aan de peuters gaf, en dat er misschien verzachtende omstandigheden kunnen zijn, maar hier niets aan/mee doen is onaanvaardbaar.
Ten eerste is het onaanvaardbaar omdat je (sorry voor mijn taalgebruik) echt wel een oen moet zijn om speed in een crèche binnen te brengen. Dan mag het nog verstopt zitten in een rugzak of dergelijke, zoiets hoort absoluut niet!
Ten tweede is het onaanvaardbaar omdat de verdachte nu een fout signaal krijgt. Ze denkt "Ah, daar ben ik goed vanaf gekomen, zo erg zal het dus wel niet zijn.".
En ten derde vind ik het nog onaanvaardbaar om een persoon die drugs gebruikt/bezit terug in de maatschappij, en terug naar haar kind thuis te sturen zonder dat het probleem wordt aangepakt. Misschien moet het meisje in kwestie niet meteen gecolloqueerd worden, maar een afkickprogramma lijkt me toch aangewezen...
|