21st October 2014, 17:41
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is inderdaad een bizarre gedachte. Auto's die zomaar uit zichzelf rijden? Ik ben hier persoonlijk niet echt voorstander van. Ik zou het heel moeilijk vinden om de controle over mijn stuur af te geven. Wanneer de auto over zo'n systeem beschikt, is waarschijnlijk ook plots iedereen aan het sms'en, de krant aan het lezen, televisie aan het kijken op de tablet etc. Dit is toch een gekke gedachte? Dit is dan je auto die nu uit zichzelf taxichauffeur speelt. Mag je dan dronken achter het stuur zitten? Moet je dan een rijbewijs hebben? Wat inderdaad als er een ongeval gebeurt? Dit zijn allemaal zeer interessante vragen waar moeilijk een antwoord op te geven valt. Het is een zeer gekke gedachte. Ik denk dat ik het toch voldoende vind om cruise control te gebruiken. De rest hoeft voor mij niet. Dit systeem kan het toch niet altijd juist hebben? Er zijn altijd onverwachte situaties. Dit systeem moet dan niet alleen beschikken over de verkeerssituatie voor u maar moet dan ook nog eens de weg in het oog houden. Waar zijn er werken? Wat als er omleggingen zijn? Hoe hard mag men overal rijden? Dit moet een zeer complex systeem zijn. Ik weet dat pakweg binnen 100 jaar iedereen met zo'n auto zal rijden maar voorlopig neem ik toch liever het stuur in mijn eigen handen.
|