21st October 2014, 14:53
|
Boris.D*iesen
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Sofie.DeWolf
Hoewel Boris vooral voordelen ziet in de voedselvervanger, zie ik er vooral de nadelen van in. Een poeder is en blijft een poeder. In het begin zal het poeder vrijwel zuiver zijn en zal er in zitten wat er in hoort te zitten. Naarmate de tijd vordert vrees ik dat er misbruik van gemaakt zal worden. Er zullen verschillende firma's op de markt komen die het poeder zullen verdelen, waarbij de ene goedkoper is dan de andere. Mensen zijn en blijven mensen. Van nature uit zullen we eerder geneigd zijn de goedkopere versies te kopen. Goedkopere versies zijn meestal minder van kwaliteit dan duurdere versies, maar toch verkopen ze beter. Ik denk dat het niet lang zal duren vooraleer er poeders op de markt komen waarvan men zegt dat het alle nodige voedingsstoffen bevat, maar dat eigenlijk enkele cruciale voedingsstoffen mist. Dit zou ernstige gevolgen hebben, want dit zorgt dan sowieso voor gezondheidsproblemen bij de mens.
Een ander nadeel dat ik mij kan voorstellen is dat wij niet meer kunnen eten. Een poeder, aangelengd met water, geeft een vol gevoel. We krijgen het gevoel voldoende te eten, maar in werkelijkheid zal onze maag krimpen. Het logische gevolg daarvan is dat we na verloop van tijd niet meer in staat zullen zijn om vast voedsel te eten, dat zou erg jammer zijn.
Als laatste denk ik ook dat wij afhankelijk zijn van smaken. Ik vind verschillende soorten fruit heel lekker, ik zou het erg vinden als ik ze niet meer zou kunnen/mogen eten. Ik eet ook heel graag pasta en andere voedingsmiddelen. Deze variatie zou ik wel missen. Elke dag hetzelfde poeder klinkt erg saai en uiteindelijk zou ik geen zin meer hebben om het op te eten, want het heeft toch steeds dezelfde smaak en dezelfde structuur. Qua smaak denk ik wel dat er variaties op de markt zullen verschijnen, maar ik zit er zeker niet op te wachten.
Geef mij maar lekker vast voedsel.
|
Ik heb niet gezegd dat ik dit volledig als voedselvervanger zie, zeker niet vandaag. Het kan gewoon handig zijn. Maar ik begrijp je mening volkomen, zo ver had ik er nog niet over nagedacht. Maar zoals ik zei: 'in de toekomst' , moesten vele voedselbronnen misschien uitgeput zijn, zou ik dit een goed alternatief vinden.
|