Enkele post bekijken
  #3  
Oud 21st October 2014, 00:16
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Wie zegt dat deze man egoïstisch is moet zelf maar eens deze keuze maken. Je moet vijf jaar langer werken en je krijgt daar boven op 225 euro minder pensioen. Je zou gek zijn als je niet meteen op brugpensioen zou gaan. Zelf vind ik ook dat deze man lang genoeg heeft gewerkt. Een loopbaan van 43 jaar is enorm lang, vele zullen dit zelfs nooit halen. Volgens de nieuwe pensioenwet moet je 62 jaar zijn om op pensioen te gaan, maar wel maar een loopbaan van 41 jaar hebben. Als deze man pas op zijn 62ste op pensioen mag gaan heeft hij er een loopbaan van 48 jaar er op heeft zitten. Dat is gewoon onmenselijk, zelfs voor een bureaujob. Deze man zit dan nog in de bouw, een enorm harde stiel. Door zo'n gevallen zie je dat de regering geen voeling heeft met de gewone arbeider.

Natuurlijk moeten we langer werken, maar ik pleit dan eerder voor een minimum loopbaan, geen minimum leeftijd. En voor mij mag zelfs de minimum loopbaan hoger liggen voor een bediende dan voor een arbeider aangezien het werk van een arbeider fysiek zwaarder is en het pensioen van een bediende hoger ligt.
Met citaat antwoorden