Enkele post bekijken
Oud 20th October 2014, 08:30
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User

Het inschrijvingsgeld stijgt dan toch. Het bedrag ligt wel niet zo hoog dan dat ze eerst gezegd hadden maar een verhoging van 280 euro is toch wel meer dan voldoende volgens mij.

Wat ik vreemd vind is dat de Vlamingen meer inschrijvingsgeld betalen dan in Franstalig België. Of je nu in Vlaanderen of Wallonië les volgt, je zou toch denken dat men evenveel moet betalen maar dit is blijkbaar niet.

Wat ik wel positief vind is dat men het inschrijvingsgeld koppelt aan de sociale correcties. Voor de beursstudenten houdt dit in dat zij niet meer zullen moeten betalen. De bijna-beursstudenten zullen 'maar' 60 euro meer moeten betalen. Wat ook positief is, is het feit dat men de voorwaarden voor bijna-beursstudenten gaat versoepelen. Wie nu 1.500 euro te veel verdient komt in aanmerking voor bijna-beursstudent, vanaf volgend academiejaar mag men 3.000 euro te veel verdienen om in aanmerking te komen voor bijna-beursstudent.
Dit vind ik zeer positief want als men het inschrijvingsgeld gaat verhogen moet men ook kijken naar de voorwaarden voor beursstudenten.
Ik denk dat als men niets aan deze voorwaarden zou doen, er veel mensen zouden afhaken om hun kinderen te laten verder studeren omdat het onderwijs gewoon voor hen te duur wordt.
Met citaat antwoorden