Enkele post bekijken
Oud 20th October 2014, 08:21
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User

890 euro inschrijvingsgeld per academiejaar vind ik toch enorm veel geld. Dit gaat grote gevolgen hebben voor het aantal studerende jongeren. Het is nu al moeilijk voor bepaalde gezinnen om elk kind te laten verder studeren, laat staan als het inschrijvingsgeld 280 euro duurder wordt. Het is dan wel weer goed dat de voorwaarden tot erkenning van een bijna-beursstudent worden versoepeld. Dit zorgt er toch voor dat er toch nog een groot deel van de jongeren wel kan gaan studeren, maar het blijft toch veel geld. Stel je eens voor dat je vier kinderen hebt en deze allemaal willen gaan studeren? Veel gezinnen moeten er jaren voor sparen om al hun kinderen te laten verder studeren. Ik hoop maar dat dit geen al te grote gevolgen gaat hebben voor het aantal studerende jongeren. Wat men zegt over een voltijds studieprogramma vind ik niet oké. Er zijn heel wat studenten die bepaalde vakken moeten meenemen naar een volgend academiejaar, waardoor ze te veel studiepunten hebben. Dit zorgt er voor dat ze in het laatste academiejaar geen voltijds studieprogramma hebben en dan is het inschrijvingsgeld wel enorm veel!
Met citaat antwoorden