Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th October 2014, 08:36
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Persoonlijk vind ik dit geen slecht idee. Vandaag de dag merken we dat jongeren er steeds vroeger aan beginnen. Ze hebben zelfs vroeger al relaties dan pakweg de jongeren van 30 jaar geleden. Geen seks voor het huwelijk is een zin dat we in deze maatschappij niet meer kennen. Het is inderdaad voor iedereen wel eens verwarrend wat nu wel en niet op welke leeftijd mag omdat men verschillende leeftijdscategorieën heeft opgelegd voor verschillende seksuele betrekkingen. Ik vind dat ook wij moeten mee-evolueren met de tijd. Een verlaging van de leeftijdsgrens op gebied van seksuele relaties is haalbaar. Vele ouders zullen nu denken: 'Je moet de kat niet bij de melk zetten.', maar dit vind ik persoonlijk zever. Elke jongere doet wat hij of zij wilt of ze er nu de leeftijd ervoor hebben of niet, of het nu toegestaan is of niet. Het is juist spannender om iets te doen wat niet mag. In principe verandert er niets bij de jongere, het is alleen een grote stap voor de regering om deze leeftijd te verlagen maar dit is slechts ook maar een getal. Het is dus goed dat men de leeftijd ook wil verlagen omdat jongeren zo ook beter beschermd kunnen worden. Toch denk ik dat er van het huidige en het toekomstige systeem soms nog misbruik wordt gemaakt. Er worden feiten aangegeven die niet blijken te kloppen. Het is dan aan de politie om uit te zoeken wat klopt en wat niet.
Met citaat antwoorden