17th October 2014, 20:13
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals F*nne.Baeken geeft dit artikel mij een dubbel gevoel. Langs de ene kant kan ik begrijpen dat minder weggooien niet meteen gevolgen heeft voor de armoedebestrijding. Ik denk inderdaad ook dat we met betere maatregelen moeten komen als we echt iets willen doen tegen de armoede en de hongersnood. Zo kan het volgens mij al een oplossing zijn om in de landen die het nodig hebben voedselmiddelen tegen een lagere prijs aan te bieden, de boeren te helpen om op de markt te functioneren, de overheden helpen,... Ik ben ervan overtuigd dat als we gewoon voedsel geven, dit niet echt zal helpen. Deze landen moeten er zelf uit geraken. Toch vind ik dat we niet zomaar mogen zeggen dat voedsel weggooien mag/moet. We moeten er ons bewust van zijn dat er mensen zijn die dat niet zomaar kunnen doen. Het is een beetje vreemd dat er wordt gezegd dat producten weggooien oké is, vind ik. Het gaat in tegen wat wij thuis leerden: gooi niet te veel weg, ben blij met wat je krijgt, want dat is niet zo bij iedereen. Het geeft mij niet zo'n positief gevoel eigenlijk. Al begrijp ik, zoals hierboven vermeld, de verklaring uit het artikel wel.
|