Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th October 2014, 09:30
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Reactie: Hogescholen trekken aan de alarmbel over besparingen

Het is een mes dat langs beide snijdt vind ik. Enerzijds vind ik dat het inschrijvingsgeld niet verhoogd mag worden omdat je dan voor veel mensen de kans om te studeren afneemt. Anderzijds kunnen de hogescholen zoals er gezegd wordt in het artikel geen efficiënt onderwijs meer aanbieden omdat ze te weinig financiële middelen hebben. Deze beide aspecten zijn zeer belangrijk en daarvoor moet een oplossing gezocht worden vind ik. Ik begrijp dat de regering moet besparen maar om zich meteen dan allemaal de richten op het onderwijs vind ik fout. Zoals in de vorige reactie wordt gezegd is onderwijs onze toekomst. Als mensen moeten afhaken omwille van het niet kunnen financieren van hun studies geraken we in een vicieuze cirkel denk ik. Hoe minder mensen er kunnen studeren, hoe erger het wordt met onze tewerkstelling.
Ik dacht meteen aan het lezen van dit artikel hoe het gesteld is in andere landen. Ik vrees als de besparingen op het onderwijs zo blijven doorgaan dat we ook in een situatie gaan terecht komen als in Engeland en Amerika. Moeten wij straks ook een lening aangaan om onze studies nog verder te kunnen financieren? Dat is de vraag die ik mij stel!
Met citaat antwoorden