Enkele post bekijken
Oud 15th October 2014, 12:09
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User

Ik ben het ook eens met beiden. De jeugdbeweging moet een plaats zijn waar je jezelf kan amuseren met vrienden. De jeugdbeweging is ook een plaats om dingen bij te leren zoals verantwoordelijkheid, samenwerken e.d.
In het artikel wordt wel beweerd dat het in jeugdbewegingen het er niet zo erg aan toe gaat, en dat de leiding zijn grenzen wel kent. Ik heb helaas al wel een verhaal gehoord waarbij een vriend van mij (die toen als 'kapoen' in de scouts zat) het bos werd ingestuurd om daar een horrorfilm te kijken. Ik weet niet de details, misschien was er leiding aanwezig of keken zij vanop een afstand toe. Het is wel een risico dat ze nemen. Het doel is om de jonge kinderen wat harder te maken, maar dit kan toch in het verkeerde keelschat schieten. Sommige kinderen zouden zo'n schrik krijgen dat ze misschien weglopen en verdwalen, anderen kunnen lichte (of zware) trauma's oplopen. Ze moeten ook rekening houden met de 'beginsituatie' van deze kinderen. Wie weet is er iemand dat effectief al iets erg heeft meegemaakt in een donker bos.
Met citaat antwoorden