14th October 2014, 19:11
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het goed dat trajectcontroles uitgevoerd worden. Vele bestuurders laten zich vangen na het zien van de eerste flitspaal en gaan meer gas geven, maar worden bij de volgende flitspaal al snel gepakt. Ik sta dus volledig achter dit concept. Het verlicht ook het werk van de normale politieagenten die zich minder gaan moeten bezig houden met snelheidscontroles en zich meer kunnen focussen op andere begane overtredingen die ook zeer gevaarlijk zijn.
Waar ik me wel vragen bij stel is het bekend maken van deze trajectcontroles. Waarom moeten de plaatsen van de trajectcontroles meegedeeld worden? Waarom moeten flitsmarathons aangekondigd worden? Waarom moeten de radiozenders steeds vermelden waar ‘de vallende sterren’ zich bevinden? Mensen horen dit en passen hun rijstijl op deze punten aan, dat is niet echt de bedoeling, want even later gaan ze terug versnellen. Mensen zouden altijd en overal op hun snelheid moeten letten en niet enkel op deze punten. Volgens mij werk je dit zo wel in de hand.
|