Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th October 2014, 03:27
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Katerina.D*clerck
Mij gaat het vooral om de alinea m.b.t. de titel. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat zaken betreffende voordelen voor parlementariërs en aanverwanten nog eens onder de loep worden genomen. Dat wil niet zeggen dat deze mensen geen extra voordelen mogen hebben, feit is dat zeker niet iedereen die job wil doen, maar het lijkt vandaag de dag buiten proportie. Als de gemiddelde Belg vandaag - al dan niet terecht! - alleen nog maar om de oren geslagen wordt met termen als "besparen", "inleveren" en "langer werken", denk ik dat voor velen het gevoel van rechtvaardigheid nieuw leven ingeblazen krijgt door het aanhalen en bespreekbaar maken van bovenstaand punt. De uitspraak "Wij zijn natuurlijk de uitvoerende macht en kunnen dat niet beslissen" mag dan even geen domper op het weer hervonden positivisme zetten.


Er valt uiteraard iets voor deze argumentatie te zeggen, tegelijk echter heeft het ook iets van redelijk kortzichtig populisme om te gaan stellen dat onze politici parallel zouden moeten gaan inleveren per rato van de gevraagde besparingsmaatregelen ten overstaan van het gros van de bevolking/ambtenaren... Het allerergste dat ons kan overkomen is dat onze beleidsvoerders omwille van geldelijke motieven vatbaar zouden kunnen worden voor financiële 'lobby-injecties'...

Dus voor mij eigenlijk: nee, dank u! Politici 'betalen' namelijk met een 'onzekerheidsdeficit' (aangezien na vier/vijf jaar opnieuw de boer op met flyers op markten voor mogelijke herverkiezing - ze mogen het hebben!), maar vooral ook: betaal deze mensen voldoende zodat ze minder 'gevoelig' zijn/worden voor 'smeergeldtoestanden' waardoor het beleid alsdusdanig zou kunnen aftakelen ten nadele van het 'algemeen belang'!

Liever onkreukbare politici die redelijk riant hun brood verdienen op basis van belastinggelden, dan dat ze 'gevoelig' zouden kunnen worden om in geldelijk opzicht hun toevlucht te gaan nemen tot 'alternatieve financieringsbronnen' in de sfeer van omkoping en 'dirty money'...

Of niet soms?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden