14th October 2014, 03:35
|
|
Administrator
|
|
|
|
Tja...
Toch een kanttekening: vind dat jagers hier al te zeer als een bende 'freewheelende' sadisten worden gepresenteerd, al dan niet met een 'white collar'... Deze persiflage heeft m.i. wél aanzet kunnen geven tot het feit dat mijn eigen dorp de laatste vijf jaren helemaal vergeven is kunnen worden van de kauwen (beschermde vogelsoort), waardoor zowat alle 'kleinere' vogelsoorten hier in het centrum van L'burg compleet uitgestorven zijn...
Dus neen, in mijn tuin niet langer heggenmussen, merels, vinken of roodborstjes, aangezien het onvolprezen 'groene' jachtverbod tot een compleet eenzijdige monocultuur van een roofdierensoort heeft kunnen leiden! Er valt hier zelfs amper nog een enkele duif te bespeuren.
Bij aanschrijven van het gemeentebestuur hieromtrent wordt, geheel in de lijn van de - nogmaals - onvolprezen groene aanpak, een valkenier het dorp ingestuurd met... één valk. Dat beestje heeft - hoe verrassend! - na een tweetal minuten, de strijd met een overmacht aan een paar duizend kauwen al opgegeven, waarna de zaak hier verder op zijn beloop wordt gelaten, aangezien ingrijpender 'bestrijdingsmaatregelen' sinds het jachtverbod onwettig zijn - tiens, hoe zou het toch komen dat Groen in Vlaanderen niet boven de 10% uit komt?
Placebo? Niet nuttig? Het woord 'doden' niet over mijn lippen krijgen? Tja...