12th October 2014, 21:26
|
Registered User
|
|
|
|
Qatar zegt miljard dollar toe voor heropbouw Gaza
Qatar heeft zondag op de internationale conferentie van donateurs in Caïro een miljard dollar toegezegd voor de heropbouw van de Palestijnse enclave Gaza.
Het gaat veruit om de grootste toezegging die meteen is toegedaan. Ze kwam van de minister van Buitenlandse Zaken van het rijke emiraat, Khalid ben Mohammad al-Attiyah.
De Europese Unie stelde 450 miljoen euro beschikbaar, en de VS in totaal 315 miljoen. Op de top in Caïro zijn ministers uit tientallen landen bijeen. Het is de bedoeling dat ongeveer 3,2 miljard euro wordt ingezameld om de schade te herstellen die werd aangericht door Israëlische aanvallen in juli en augustus.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...bouw-Gaza.dhtml 12/10/2014
Eigen mening: Ik vind het goed dat ze dit terug willen opbouwen, de mensen moeten tenslotte ergens wonen. Voor Qatar is dit niet veel geld,maar ik denk dat van zodra dit heropgebouwd is, wordt het terug vernield. Misschien zou dit geld beter geïnvesteerd kunnen worden in bijvoorbeeld de ebola-epidemie. Maar waarom geven ze dit aan Gaza, en niet aan Palestina? Natuurlijk kan de heropbouw pas echt terug beginnen als de mensen een plek hebben om te wonen. Ik denk dat dit verloren moeite is, het zou beter zijn dat ze deze oorlog zouden kunnen stoppen en dan aan de heropbouw beginnen.
|