Enkele post bekijken
Oud 12th October 2014, 20:29
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Minder files: het kan (maar de overheid wil niet)

Mijn mening sluit aan bij de mening van Pieter. Files zijn niet enkel de oorzaak van slecht afgestelde verkeerslichten. Vaak zijn bestuurders er zelf de oorzaak van. Denk maar aan bestuurders die altijd 60 km/h rijden, bestuurders die vertragen bij het zien van een ongeval op de snelweg, ongevallen, ... . Ik vind het fout van het artikel om de schuld enkel bij de slecht afgerichte verkeerslichten te leggen, op die manier worden mensen ervan overtuigd dat files enkel de schuld zijn van dergelijke verkeerssituaties.
In het artikel wordt gesproken over 'intelligente verkeerslichten'. Ik geloof dat deze verkeerslichten helpen bij het verminderen van files op gewestwegen. Je moet vaak lang wachten bij sommige verkeerslichten, terwijl er nagenoeg geen auto's staan te wachten in de tegengestelde richting. Dit kan frustrerend zijn. Als de bestaande verkeerslichten verouderen en het begeven denk ik dat het een goede zaak is om in grote mate te investeren in 'intelligente' verkeerslichten. Dit kan er in mijn ogen wel voor zorgen dat files, die niet gerelateerd zijn aan de bestuurders zelf, verminderen.
Met citaat antwoorden