"Is obese minister van Gezondheid geloofwaardig?"
VRT-correspondent Tom Van de Weghe trekt Maggie De Block in twijfel
VRT-correspondent Tom Van de Weghe haalt op Twitter hard uit naar Open Vld-stemmenkanon Maggie De Block. Dat meldt Het Nieuwsblad. "België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?", tweet Van de Weghe vanuit de States.
"Ik vind al die opmerkingen nogal flauw", liet de Merchtemse politica eerder al weten. "Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud. In de Kamer spreken ze niet over mijn gewicht, maar complimenteren ze me met mijn dossierkennis".
Een vraag die vaak terugkomt op de socialenetwerksites is of De Block als huisarts niet het goede voorbeeld moet geven. "Een huisarts is ook maar een mens van vlees en bloed", zegt ze. "Mijn patiënten trekken zich niets aan van mijn maten, zij komen vooral voor mijn goede zorgen".
"Dehaene zat toch ook goed in het vlees"
Raken doet het haar niet. "Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kritiek op mijn uiterlijk. Wel vind ik het nogal typisch dat een vrouw direct op haar uiterlijk wordt afgerekend. Dat is bij topmannen toch minder. Jean-Luc Dehaene zat toch ook goed in het vlees? Maar over zijn gewicht maakte men geen opmerkingen. Nee, men omschrijft hem als 'bekwame leider' en 'werkpaard'".
Bron: De Morgen, 11/10/14
http://www.demorgen.be/binnenland/-...ardig-a2084072/
Eigen mening: Ik vind de opmerking van VRT-correspondent Tom Van de Weghe enerzijds niet meer dan normaal. Het is logisch dat je jezelf hierbij de vraag stelt hoe zo iemand het goede voorbeeld kan geven en geloofwaardig overkomt. Anderzijds is Maggie de Block als huisarts erg geschikt om de functie van Minister van Volksgezondheid te vervullen. Zoals ze zelf reeds aanhaalt in het artikel is het volgens mij belangrijker om haar capaciteiten voor de functie te beoordelen in plaats van haar uiterlijk. Iemand die huisarts is zal zeker en vast over voldoende kennis in verband met geneeskunde beschikken om haar functie naar behoren uit te voeren.