Enkele post bekijken
  #5  
Oud 9th October 2014, 10:28
mitchell.b*ons mitchell.b*ons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Laakdal
Posts: 72
Ik moet je gelijk geven dat ongeplande, kleinschalige snelheidscontroles vaak 'gedwarsboomd' worden door de sociale media. Op deze manier veranderen deze controles voor sommige mensen in geplande controles. Ik denk immers niet dat alle mensen naar de radio luisteren terwijl ze een auto aan het besturen zijn of de tijd hebben om naar 'het radioblokje van vallende sterren' te luisteren. Vaak worden deze berichten zo snel achter mekaar voorgelezen door de radio omroeper dat bepaalde zaken je ontglippen als autobestuurder. Op regelmatige basis ongeplande controles uitvoeren blijft naar mijn mening dus nog altijd zéér nuttig.

Bovendien, denk ik dat niet iedereen over een Smartphone beschikt of een applicatie op een Smartphone heeft die snelheidscontroles lokaliseert. Smartphones zijn voor bepaalde mensen immers een luxegoed die ze niet als levensnoodzakelijk beschouwen en er bestaan tegenwoordig zoveel applicaties waarvan men niet weet dat ze bestaan.

Naar mijn mening zou de Federale Politie grootschalige acties niet mogen aankondigen. Op deze manier zullen volgens mij meer snelheidsduivels geflitst worden en zijn zulke controles bijgevolg veel nuttiger. Dit is logisch te noemen, want als je niet weet waar en wanneer de politie flitst, zal je niet minder hard op je gaspedaal gaan staan.
Met citaat antwoorden