7th October 2014, 10:44
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dit ook een goed initiatief. Het zou in mijn ogen zeker iets kunnen veranderen aan het aantal verkeersslachtoffers. Akkoord dat het feit dat je wanneer je de theoretische lessen opnieuw moet volgen of wanneer je extra rijlessen moet nemen als gevolg van een (zware) overtreding de ogen van de mensen zal openen wat betreft hun rijstijl. Maar langs de andere kant vind ik deze maatregel enorm in het voordeel speelt van de rijscholen. Zij zullen door deze maatregel naar mijn mening nóg meer inkomsten hebben. Ik vind het dus een beetje een raadsel of men met deze maatregel het juiste doel voor ogen heeft.
Wat Laura zegt over het theoretische aspect op school, daar kan ik mij in vinden. Het is belangrijk een goede theoretische achtergrond te hebben. Ikzelf heb dit niet gehad, maar was wel van de eerste keer geslaagd. Wel moet ik toegeven dat wanneer ik de dag van vandaag, 2 jaar nadat ik mijn rijbewijs behaald heb, niet al te veel meer weet van deze theorie.
Wat Laura zegt over het verplichten van rijlessen bij de rijschool, daar sluit ik me niet bij aan. Zelf heb ik maar 6 uren rijschool gevolgd. Voor de rest leerde mijn vader mij dit. Ik moet zeggen dat ik helemaal niets geleerd heb tijdens de lessen die ik volgde aan de rijschool en ik alles geleerd heb van mijn vader. Bij anderen zit dit misschien anders, maar ik zie het dus niet als een meerwaarde.
|