Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th October 2014, 10:58
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Ik heb zelf het artikel in Knack gelezen waarbij nog een heel interview werd gegeven. (http://www.knack.be/nieuws/belgie/h...mal-434327.html) Hierbij komen we te weten dat Crevits eerder een school wil zien met zowel ASO, TSO als BSO wat door het KVRI in Vorselaar al wordt gehanteerd. Ik ben hier ook wel voorstander van. Op deze manier is de overgang voor een leerling veel minder erg én moet het nog niet in zijn eerste twee jaren van het middelbaar gaan kiezen voor een bepaald onderwerp waar hij zich eventueel later mee wil gaan bezighouden.

Wat me wel een beetje stoort, is het feit dat Hilde Crevits er zo van overtuigd is dat we zoveel leerkrachten nodig hebben tegen 2022. De leerkrachten, die geboren zijn tijdens de babyboom na de Tweede Wereldoorlog zijn namelijk allemaal al met pensioen. Mijn zus is al afgestudeerd als leerkracht secundair onderwijs met twee hoofdvakken op haar diploma. Dit jaar wordt het vierde jaar dat ze les zal geven. Zij heeft nog geen vast werk gevonden, laat staan oog op een mogelijkheid tot een TADD. De kans dat wij dus allemaal vast benoemd zijn tegen 2022 door een mogelijk tekort is volgens mij enorm klein, maar ik hoop dat Hilde Crevits toch wat gelijk zal krijgen, gewoon gemakkelijkheidshalve voor ons allemaal. Hopen mag zeker?
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden