4th October 2014, 12:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ik snap dat we vandaag de dag een 'zwaardere' en 'hardere' maatschappij leven. Een maatschappij die gericht is op prestaties en dus ook gekenmerkt wordt door stress. De gevolgen van deze soort samenleving zijn dan ook meer depressies, burn-outs,...
Het feit dat er meer mensen rondlopen op onze planeet met dit soort problemen is dan ook niet te ontkennen. Dat ze allemaal antidepressiva nodig hebben, kan je wel zeker in vraag stellen. Zeker en vast bij kinderen. Daarbij moet je het moment om over te schakelen op antidepressiva zo lang mogelijk uitstellen. Ook bij volwassenen natuurlijk, maar zeker bij kinderen.
Ik vind net zoals Jessica dat we misschien beter kunnen investeren in betere begeleiding dan in pillen. Wat ik belangrijk vind om er niet onder door te gaan, moeten, naar mijn mening, meerdere mensen kunnen. Ik heb het over de 'kunst' om te relativeren. Wie dit kan, staat veel positiever in het leven en kan negatieve impulsen beter plaatsen en ermee omgaan.
Daarom dank ik dat het geven relativeringscursussen een goed initiatief zou zijn. Voorkomen is beter dan genezen en dit motto zou hierbij zeker moeten zegevieren!
|