Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2014, 15:12
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User

Ik begrijp dat het onderwijs moet besparen en dat ze er daarom voor kiezen om onder meer het inschrijvingsgeld te verhogen. Hilde Crevits heeft wel gezegd dat ze de beursstudenten hiermee zeker niet wil raken.
Ik heb hier zelf weinig aan. Ik ben namelijk geen beursstudent en daarom zullen mijn ouders deze verhoging wel voelen. De verhoging zou ongeveer een 300 ŕ 400 euro zijn. In het eerste jaar van onze opleiding betaal je dit bedrag ongeveer voor de aankoop van je boeken. Uiteindelijk zou een opleiding voor een eerstejaarsstudent van de lerarenopleiding secundaire onderwijs 1300 ŕ 1400 euro kosten.

Ik kom niet in aanmerking als beursstudent, omdat mijn ouders net iets te veel verdienen. Zelf heb ik al vernomen dat studenten op onze campus in dezelfde situatie zitten als ik. Het is natuurlijk wel zo dat er ergens een grens moet worden getrokken en dat begrijp ik dan ook. Maar door een verhoging van het inschrijvingsgeld gaat de overheid vooral deze studenten raken. Hierdoor wordt de stap naar het hoger onderwijs voor deze studenten misschien wel groter, omdat zij meer zullen moeten betalen en er daarom liever voor kiezen om te gaan werken.
Met citaat antwoorden