Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2014, 11:03
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User

Facebook, hotmail, google ... al deze sites bespioneren ons surfgedrag. Ze volgen naar wat we surfen, ze kijken wat we aanklikken op de computer... Dit doen de sites zonder dat we het weten. De sites weten al met wie we praten, wie onze vrienden zijn, welke interesses we hebben, welke producten we leuk vinden ... Als gevolg hiervan zien we reclame verschijnen langs de zijkanten van bijvoorbeeld je mailaccount. Dit doet men al jaren. Nu wil men verder gaan. Facebook wil uitzoeken hoe het met onze gezondheid gesteld is. Ze willen 'preventie gezondheidsapps' lanceren om een gezonde levensstijl aan te praten en online steungroepen aanmaken waar mensen die aan eenzelfde ziekte of syndroom lijden steun kunnen vinden en ervaringen kunnen uitwisselen.
Ik begin mij hier toch stilaan vragen te stellen. Ik denk dan aan ons mensenrecht:Privacy. Ik las in de krant dit artikel en mijn gevoel van privacy was weg. Al deze sites weten alles over mij zonder dat ik het wel. Ik geef geen toestemming om iets van gegevens vrij te geven, maar toch weten ze alles en we kunnen hier niets tegen doen.
Met citaat antwoorden