3rd October 2014, 09:59
|
Registered User
|
|
|
|
Het is heel erg goed dat men blijft proberen om de ontbossing te stoppen. Naast het feit dat de vervuiling een erg groot probleem is, is onze dierenpopulatie in de laatste 40 jaar gehalveerd. Dit is ook een serieus probleem voor onze planeet en de mensheid. Daarbij is het gewoon degoutant dat deze dieren sterven bij gebrek aan een deftig leefgebied en eten. Het is dus zeer goed dat men de 'koppen bij elkaar' steekt en naar oplossingen zoekt.
Toch stel ik mij nog enkele vragen. Het grootste nieuws op dit moment is de oorlog in Syrië, Irak,... . Hoe kan men nu nadenken en 'samenwerken' als we niet eens in vrede kunnen samenleven. Het heeraanplanten van bomen zal ons niet redden als we door middel van onderandere oorlog de planeet blijven vervuilen en mensen blijven uitroeien. Misschien dat een harmonieuze samenleving (als dit ooit nog kan... ) noodzakelijk is voordat men aan de heling van de fauna en flora begint... en dan nog is het eerst zien en dan geloven.
Ik wil geen pretbederver zijn, het is goed dat men iets aan de opwarming van de aarde wil doen. Iedereen kan zijn steentje bijdragen, maar ik denk persoonlijk dat we voor zo'n drastisch probleem IEDEREEN zijn steentje nodig hebben.
bron: http://www.metronieuws.nl/meer-metro/wwf-wereld-heeft-in-40-jaar-meer-dan-de-helft-van-dieren-verloren/SrZniD!kJBsd3OGYJTs/
|