Enkele post bekijken
Oud 2nd October 2014, 17:43
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Straf voor Iraanse Happy-jongeren uitgesteld

Straf voor Iraanse Happy-jongeren uitgesteld

De straf voor de zes Iraanse jongeren die een video op YouTube hadden gezet waarop zij dansen op de hit Happy van Pharrell Williams, is opgeschort. De 6 maanden cel en 91 zweepslagen gaan niet door als ze zich de komende 3 jaar goed gedragen. Dat heeft hun advocaat donderdag gezegd tegen het Iraanse persbureau ILNA.

De zes waren in mei opgepakt omdat de overheid de video te losbandig vond. De drie mannen en drie vrouwen playbackten in de video en dansten daarbij door de straten van de Iraanse hoofdstad Teheran. De vrouwen droegen geen hoofddoekjes. Hun arrestatie leidde tot kritiek wereldwijd, ook van Pharrell.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...itgesteld.dhtml

Eigen mening:
Ik vond het eigenlijk al absurd dat de jongeren werden opgepakt want zoals Arne hier al aangaf, is er weinig vulgairs te zien op de video. Altans, in mijn ogen toch niet. Als je de video bekijkt door Iraanse ogen, kan je het misschien vulgair vinden dat de vrouwen geen hoofddoeken dragen en dat het dansen als losbandig bestempelt kan worden. Maar om daar zo'n zware straf op te plakken gaat er wel wat over vind ik.
Daarom gelukkig dat er kritiek werd geuit op de arrestatie en dat deze is opgeschort.
Met citaat antwoorden