2nd October 2014, 13:04
|
Registered User
|
|
|
|
De mening van Elien beschrijft grotendeels de mening die ik heb over het artikel. Steeds meer mensen krijgen te maken met overgewicht. Op een bepaald moment willen ze er iets aan doen en stappen ze af op een afslankconsulent die hen moet helpen. Jammer genoeg krijgen ze vaak een verkeerd advies met gezondheidsproblemen tot gevolg. Ik vind dat er meer controles uitgevoerd moeten worden, spelen met de gezondheid van mensen is in mijn ogen strafbaar. Als je niet weet waarover je spreekt kan je beter verwijzen naar iemand die er wel iets van weet. Een gediplomeerde diëtist(e) zal je meestal kunnen helpen. Een gediplomeerde diëtist(e) is in sommige gevallen duurder dan afslankconsulenten, maar ik betaal persoonlijk liever iets meer voor deskundig advies dan mijn gezondheid op het spel te zetten.
Er bestaan ook websites waarin tips gegeven worden om af te slanken. Vele mensen proberen dit, maar de kans is klein dat het werkt. Waarom? Omdat ieder lichaam anders is. Een dieet dat werkt voor persoon A zal niet per definitie werken voor persoon B, daarom is het belangrijk om een bezoekje te brengen aan een deskundige.
|