2nd October 2014, 12:53
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Eva ben ik blij dat dit artikel in de media verschenen is. Ouders denken meestal dat fruitsap gezonder is dan andere frisdranken en minder suiker bevat. Dit is echter niet zo. Teveel suiker is en blijft ongezond. Het menselijk lichaam heeft suiker nodig, maar niet in de hoeveelheid zoals we het nu consumeren. We consumeren te veel suiker. Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen.
Ik kan de motivatie van ouders wel begrijpen. Fruitsap is gezonder dan andere frisdranken omdat er (meer) vitaminen en minder kleurstoffen inzitten. Als je als ouder kiest voor fruitsap om die reden denk ik dat je beter zelf perssinaasappels koopt en deze sinaasappels perst. Zo ben je zeker dat de fruitsap vers is en vol vitaminen zit.
Een frequent voorkomend fenomeen is dat kinderen weigeren hun tanden te poetsen. Dit heeft (in combinatie met eetgewoontes) nefaste gevolgen voor het gebit. Wie zijn/haar tanden niet poetst heeft meer kans op gaatjes dan diegenen die hun tanden wel poetsen.
Het is goed dat het artikel vermeld wat kinderen wel mogen drinken, namelijk water en melk. Water is niet bepaald geliefd bij kinderen, maar als je als ouder het goede voorbeeld geeft denk ik dat de kinderen dit voorbeeld wel zullen volgen.
|