Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd October 2014, 11:24
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Schoolrekening niet betaald: geen eten voor kind

Allereerst zou ik een opmerking willen maken over het artikel zelf. Ik vind het artikel te kort om conclusies uit te trekken. Lezers worden enkel geïnformeerd over het feit dat kinderen wiens ouders de schoolrekening niet (meer) kunnen betalen geen warme maaltijd zullen krijgen tot de ouders de schoolrekening wel betalen. Dit artikel gaat te kort om de bocht. Waarom kunnen ouders de schoolrekening niet betalen? Zullen ze het wel betalen als ze weten dat hun kinderen geen warme maaltijd meer krijgen? Wie haalt er voordeel uit? Wat zijn de gevolgen voor de leerling in kwestie? Dit zijn een aantal vragen waar ik mee blijf zitten nar het lezen van dit artikel.

Ik vind dat er rekening gehouden moet worden met de situatie van het gezin. Stel bijvoorbeeld dat de ouders altijd de schoolrekening betaald hebben, maar het momenteel niet kunnen doordat één van de ouders (of kinderen) plots ziek wordt en een dure behandeling moet krijgen. Stel dat de ouders plotseling werkloos worden door de sluiting van een fabriek of besparingen van het bedrijf waar ze werken? Stel dat de ouders van de leerling verwikkeld geraakt zijn in een dure scheiding?
Dit zijn factoren waarmee de school rekening zou moeten houden.
Anderzijds zijn er ook gezinnen waarbij de ouders niet willen werken, waarbij de ouders de rekeningen niet willen betalen.
Dit zijn twee uitersten en ik vind dat de school hiermee rekening moet houden.
Met citaat antwoorden