Enkele post bekijken
  #1  
Oud 2nd October 2014, 10:16
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Schoolrekening niet betaald: geen eten voor kind

Schoolrekening niet betaald: geen eten voor kind

De gemeenteschool van Meise geeft geen warme maaltijden meer aan kinderen van wie de ouders de schoolrekeningen niet betalen. Tientallen ouders hebben daarover een brief gekregen. Hun kinderen krijgen pas OPNIEUW een warme maaltijd op school als de facturen betaald zijn. Veel scholen moeten strenger zijn voor wanbetalers, anders zien ze hun centen nooit.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141001_01298217 (geraadpleegd op 02/10/2014)

Eigen mening:
Ik begrijp de scholen zeer goed dat ze willen dat alle rekeningen op tijd worden betaald. Maar deze maatregel van de gemeenteschool van Meise vind ik ongepast. Hier worden de kinderen alleen maar het slachtoffer van. In elke school zijn er kinderen die het financieel zeer moeilijk hebben. Vaak zijn hun medeleerlingen hier niet van op de hoogte omdat ze dit liever geheim houden. Door deze maatregel in te voeren zal het voor de kinderen steeds duidelijker worden wie zijn rekeningen niet op tijd kan betalen. Deze kinderen zullen zich uitgesloten voelen met alle gevolgen van dien. Ik hoop van harte dat andere scholen deze regeling niet zullen doorvoeren en naar andere oplossingen zullen zoeken voor hun onbetaalde rekeningen.
Met citaat antwoorden