1st October 2014, 20:34
|
Registered User
|
|
|
|
Fluorescerende smartphone moet jongeren doen opvallen in verkeer
Deze morgen, terwijl ik op weg was naar school was het enorm mistig. Twee fietsers die het niet nodig vonden om een fluovestje aan te doen of hun licht aan te steken lagen dan ook bijna onder de voorbij razende auto's
Toen ik zelf in het eerste middelbaar zat, waren de fluovestjes al niet populair, en dat is nog altijd niet zo. Toch moest ik er in de donkere wintermaanden eentje dragen van mama. Ik vind dit toch zeer belangrijk omdat echt zo donker kan worden, dat men soms geen hand voor ogen ziet.
Er zijn al zoveel dingen 'uitgevonden' om jongeren veilig en zichtbaar in het verkeer te helpen, denk maar aan een fluo zakje voor over de boekentas, de FlipFlip, ik dacht zelfs dat er fluoriserende spaken bestonden voor de fiets. Jammer dat deze zaken allemaal te saai zijn voor jongeren en ze deze dus niet willen dragen.
Dat ze nu afkomen met een fluorescerende smartphone is dan ook te gek voor woorden vind ik. Het is goed dat ze nieuwe dingen willen uitproberen om jongeren toch over de streep te trekken maar dit vind ik al absurd. In het artikel vermeld men dat je deze smartphone op een zichtbare plaats op het lichaam moet dragen, omdat dit anders geen nut heeft. Waar gaan jongeren deze dragen? Op hun hoofd? Op hun rug?
Soms is veiligheid echt wel belangrijker dan de 'coolheidsnorm' waar jongeren aan willen voldoen...
|