Enkele post bekijken
  #1  
Oud 1st October 2014, 19:36
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
Politie treedt streng op tegen roodrijders aan Brusselpoort

Mechelen - Dagelijks negeren tientallen (brom)fietsers het rode verkeerslicht aan het gevaarlijke kruispunt aan de Brusselpoort in Mechelen. Na een sensibiliseringsactie volgt nu een repressief luik, waarbij overtreders een boete van 165 euro riskeren.

De voorbije dagen heeft de lokale politie op het kruispunt van de Van Benedenlaan met de Koningin Astridlaan en de Hoogstraat een controleactie gehouden. Veel jongeren brengen er zichzelf en anderen in gevaar en rijden gewoon door het rood. “Dat betekent een gevaar voor het kruisende verkeer en de weggebruikers die rechts afslaan. Zij hebben immers een groene afslagpijl om de Hoogstraat in te rijden”, legt adjunct-korpschef Maurice Dommicent uit.

Waarschuwingsbrief

Weggebruikers die de verkeersregels niet respecteren, werden daar door politiemensen op aangesproken. Ze hebben hen attent gemaakt op de begane verkeersovertreding. De overteders hebben allemaal ook een waarschuwingsbrief in de bus gekregen. “Met de mededeling dat er in de toekomst zal worden geverbaliseerd”, stelt Dommicent.

Controles blijven

De lokale politie blijft sowieso controles uitvoeren op het kruispunt. Wanneer een overtreding wordt vastgesteld, volgt een proces-verbaal. Het negeren van het rode verkeerslicht is een overtreding van de derde graad. Er staat een boete op van 165 euro.

Bron: GVA 1/10/2014 http://www.gva.be/cnt/dmf20141001_0...an-brusselpoort

Mening:
Ik vind het een zeer goed initiatief van de politie dat ze strenger gaan optreden. Jongeren denken van ooh ik kan nog wel snel even door rijden maar in sommige gevallen is het al te laat met een (dodelijk) ongeval tot gevolg. Voor mij mogen ze nog wel wat meer controleren op roodrijders op verschillende plaatsen en direct optreden.
Met citaat antwoorden