Enkele post bekijken
Oud 1st October 2014, 00:34
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User

Dit is blijkbaar best een gevoelig punt, waar toch het merendeel van de mensen voor zo'n rookverbod in de wagen blijkt te zijn.
Als niet-roker snap ik dit toch niet zo goed. Op openbare plaatsen vind ik het logisch dat er niet gerookt mag worden. Dit is immers een plaats waar iedereen mag komen en waar de overheid een gezonde omgeving moet creëren. Op privé plaatsen lijkt het mij echter helemaal niet aan de overheid om te beslissen.

Voor mijn part is een auto juist dezelfde situatie als een gewone woning. Als het in een auto niet mag (omdat het ongezond is), waarom zou het elders (zoals thuis) dan wel mogen? Het blijft thuis immers ongezond voor de passieve rokers. Of het nu om een grote of een kleine ruimte gaat: schadelijk is het toch.

Mijn oordeel is: laat de mensen zelf beslissen. Wie in zijn auto wil roken, mag dit zeker doen. Wie niet met een roker mee wil rijden: rij niet mee. Als passagier kies je volgens mij nog altijd zelf om mee te rijden.
Alleen wanneer het om de kinderen van de roker (of om andere jongeren) gaat, ligt het gevoelig. Daar kiezen de ouders immers in hun plaats...

Ik zou dus zeggen: roken kan in de wagen, wanneer je geen kinderen (en liefst gewoon niemand) mee moet nemen.
Met citaat antwoorden