Enkele post bekijken
Oud 30th September 2014, 17:40
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User

Ik wil de tijd hier even terugspoelen naar de beginjaren 2000. Wij waren toen allemaal al actief op onze eigen sociale netwerksites. Wij hadden MSN, chat.be, we speelden spelletjes op een website waarbij we mensen konden leren kennen en we mailden er op los. Op die 10/15 jaar is het internet er wel gesofisticeerder op geworden, maar wij konden in die tijd ook foute dingen doen als we wilden.

Een tablet en een smartphone zijn natuurlijk minder gemakkelijk te controleren, maar hierbij volg ik Peter Adriaenssens: misschien moeten de kinderen niet gestraft worden, maar de ouders die hen laten doen. Wat ik dus wil zeggen is dat wij vroeger ook verkeerde dingen gedaan hebben op het internet en dat de kinderen hun tablet afpakken misschien niet de beste oplossing is om dit probleem te verhelpen. Dan zullen ze wel naar vrienden gaan om daar te gaan spelen.

Een betere oplossing dan de tablet af te laten sluiten wanneer er een naaktfoto wordt verstuurd (dat ook bijna onmogelijk is) is het e-mailadres van de kinderen te koppelen aan die van de ouders. Elke mail die wordt verstuurd, wordt ook automatisch naar de ouders verstuurd. Op deze manier hebben zij een zicht op wat hun kinderen doen en kunnen ze ten gepaste tijde ingrijpen indien nodig.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden