12th October 2004, 20:58
|
 |
Registered User
|
|
|
|
weet je, ik vind die hele discussie rond al dan niet hoofddoeken een beetje overbodig. laat je het toe in je school om een pet of hoed te dragen, laat dan ook een hoofddoek toe. Laat je het niet toe een pet of hoed te dragen, dan moet de hoofddoek af. We willen toch iedereen gelijk voor de wet, niet? Maar het lijkt wel dat wanneer we de wet over de hele lijn toepassen, en ook moslims vallen onder die wet, of regel, dat we plots aan discriminatie of racisme doen. Ik ben het soms beu om zo politiek correct te moeten denken, of om op m'n tenen te lopen. Is er een verbod op hoofddeksels op een school, geld dat ook voor een hoofddoek. Niet racistisch, niet discriminerend....
Ik doe ook m'n schoenen uit, als ik ooit in een tempel kom waar die regel geldt. Ik zet ook een keppeltje op als ik een joodse tempel betreed. Dat zijn de regels, en als ik me daar wil begeven, houd ik me daar aan. Hetzelfde moet gelden voor wie hier een instituut met bepaalde regels wil betreden.
Als daar dan een probleem van gemaakt wordt, geeft dat mij niet echt een positief signaal op het gebied van bereidheid tot integratie, en wordt er zelf voor gezorgt dat de hele affaire opgeblazen wordt...
Laten we eerlijk zijn, er zijn wel belangrijkere zaken dan het al dan niet dragen van een hoofddoek, niet?
Soms moeten we de dingen wat meer relativeren, en in perspectief plaatsen..Het gaat hier tenslotte om een luxeprobleem..we mogen blij zijn dat er onderwijs is voor iedereen die het wil hier....
|