Enkele post bekijken
Oud 27th September 2014, 16:31
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User

80 studenten mogen alsnog geneeskunde studeren

Ik ben het met Jan eens dat er over het toelatingsexamen geen twijfel mag bestaan. Al verschillende jaren stelt men dit examen op, ze hebben dus al een idee van wat het toelatingsexamen moet bevatten. Het is jammer voor deze 80 studenten dat zij nu pas dit bericht hebben gekregen. Het academiejaar is al begonnen, de studenten hebben zich ingeschreven in een andere opleiding, ze hebben al boeken gekocht... Ze hebben kortom al veel geld uitgegeven voor deze andere opleiding. Ik hoop voor hen dat ze het inschrijvingsgeld kunnen recupereren of op één of andere manier kunnen overzetten naar de opleiding geneeskunde/tandarts en dat ze nog een hoog bedrag kunnen vragen voor hun boeken. Dit late bericht brengt niet alleen financiële beslommeringen met zich mee. Zoals ik al zei is het academiejaar al bezig. De lessen zijn al begonnen. Deze studenten beginnen dus met een achterstand aan de opleiding.
Ik wil ook nog even zeggen dat zoiets als 'een mindere opleiding' niet bestaat. Elke opleiding bereidt een student voor op het latere beroepsleven. Er bestaan zelfs jobs waarvoor je niet moet verder studeren, bijvoorbeeld loodgieter, betekent dit dat dit een 'mindere job' is? NEE, het is een fatsoenlijke job waarmee je je huishouden kan verzorgen en de belastingen mee kan betalen. Natuurlijk verdien je met de ene job meer geld dan met de andere, maar geld is niet het belangrijkste in het leven.
Met citaat antwoorden