
27th September 2014, 16:09
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
|
|
Telefoonfraude
Ik had nog niet eerder van dit soort fraude gehoord. Het verbaast me niet dat het kan.
Tegenwoordig kan men op allerlei manieren geld van je aftroggelen, soms zonder dat je het doorhebt, zoals boer Mathijs. Om zulke gevallen in de toekomst te vermijden, zouden er meer waarschuwingen moeten komen, niet alleen voor gsm-gevaren maar ook voor internetgevaren. In dit artikel geeft men de tips om een vreemd nummer niet terug te bellen en om niet zomaar op 'ok' te drukken. Dit zijn tips die je makkelijk kan toepassen, maar je moet ze wel kennen. De waarschuwingen moeten dus wijd verspreid worden, zodat iedereen van de valkuilen op de hoogte is. Oudere mensen bijvoorbeeld zijn niet met zoveel technologie opgegroeid. Zij zijn dikwijls niet op de hoogte van de gevaren die zich kunnen voordoen: zoals nepmails, zogezegd van de bank, met de vraag om een rekeningnummer te bevestigen.
Zoals Jan aanhaalt, moeten de operatoren zorgen voor een beter beveiliging. Als je een abonnement afsluit, geef je je vertrouwen aan deze operator. Je hoopt ook dat deze er alles aan doet om je gegevens te beschermen. Om zulke 'firma's' te stoppen zouden alle operatoren samen moeten zitten om na te denken over een manier om fraudeurs geen kans meer te geven.
Ik geef het weinig kans, maar ik hoop dat het geld gerecupereerd kan worden.
|