26th September 2014, 15:04
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
|
|
Er zijn toch meer nadelen dan voordelen aan deze maatregel. Ik ben zelf voorstander van besparingen en ik besef ook wel dat er dan drastische veranderingen moeten komen. Beginnende en toekomstige leerkrachten zijn de slachtoffers van deze maatregel. Maar wie gaat ervan uit dat beginnende leerkrachten niet evenveel kans verdienen op hun job als ervaren leerkrachten? Er zou eerder een onderzoek moeten gedaan worden naar de kwaliteiten van de werkende leerkrachten. Door deze maatregel worden de langer werkende leerkrachten beschermt en de nieuwe leerkrachten aangevallen. Het is te simpel om te zeggen dat ervaren leerkrachten normaal gezien beter zijn dan pas afgestudeerde. Iedereen kan zich wel leerkrachten herinneren die ondanks hun jaren ervaring toch nog niet voldeden aan een kwaliteitsvolle leerkracht. Een betere maatregel zou zijn, dat een onderzoek wordt gestart bij leerkrachten of zij wel voldoen aan de kwaliteiten. Zo worden er jonge goede leerkrachten gespaard, betert de onderwijskwaliteit en motiveert toekomstige leerkrachten om nog ijverig te studeren .
|