25th September 2014, 11:25
|
Registered User
|
|
|
|
Inschrijvingsgeld
Als ik het artikel begin te lezen lijkt het eerst of we allemaal te veel angst hebben gehad voor hogere studietarieven. Als uiteindelijk blijkt dat de besparingen veel minder zijn dan verwacht, zijn er misschien geen hogere tarieven om verder te studeren nodig. Naarmate ik verder lees verschiet ik van de verhoging dat men van plan is. Zelf vind ik dat dit wel ineens een groot verschil is met het huidige tarief. Ik begrijp dan ook dat mensen die nu het geld nog wel kunnen betalen, het dan ineens moeilijk gaan hebben. Zeker als je meerdere kinderen hebt die verder studeren, lopen de prijzen hoog op. Zelf vind ik het niet correct dat student die in een half jaar afstuderen deze prijzen gaan moeten compenseren. Ik vind dat het studiegeld moet bepaald worden aan de hand van het aantal studiepunten. Ik denk ook dat dit helemaal geen motivatie vormt voor de student om beter te gaan studeren. In de lerarenopleiding zit je door middel van een minder goede stage al snel in een ander traject. Betekent dit dan dat je onmiddelijk moet stoppen in plaats van toch nog eens te proberen vanwege de hogere prijs van dat half jaar? Ik ben van mening dat ze de tarieven nog eens goed moeten bekijken en ben zelf benieuwd wat de eindconclusie gaat worden.
|