Enkele post bekijken
Oud 23rd September 2014, 12:44
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User

Chaos op Brussels Airport komt niet door politiestaking

Er is grote chaos op de luchthaven van Zaventem. Maar zowel de woordvoerster van de federale politie als de woordvoerster van Brussels Airport zegt dat de drukte te maken heeft met de gelijktijdige aankomst van verschillende vluchten. 'Ze zijn niet het gevolg van stakingsacties van de politiemensen.'

‘In de B-pier van de luchthaven staan enorme rijen te wachten aan de grenscontrole. Ook bij de bagageafhandeling is daardoor chaos, omdat de koffers voorlopig niet kunnen worden opgehaald door hun eigenaars, die aan de grenscontrole staan te wachten’, aldus Radio 1.

‘Grenscontroles bemand’

‘De drukte dinsdagochtend komt niet door stakingsacties’, zegt Nathalie Van Impe van Brussels Airport. 'Op pier B waren er tussen 8 en 10 uur heel wat transatlantische en lange-afstandsvluchten die toekwamen. Door een samenloop van omstandigheden waren er ook enkele vluchten vroeger geland dan voorzien. Maar alle posten van de grenscontroles waren bemand en die mensen deden hun best om alles zo normaal mogelijk te laten verlopen. Door de files die ontstonden wegens de grote toeloop rezen er ook problemen aan de bagagecaroussels waar koffers niet opgehaald werden. Die hebben onze mensen dan netjes naast de band geplaatst, zodat er plaats was voor nieuw aangekomen bagage. De drukte is even na tien uur wel weer afgenomen, zodat ook de wachttijden slonken.'

Ook Tine Hollevoet van de federale politie ontkent dat de grote drukte van dinsdagochtend aan de grenscontroles met stakingsacties zouden te maken hebben. 'Op vertrekniveau waren alle zeven lijnen open en bemand, en op aankomstniveau waren de tien lijnen open. Ook hier was de bezetting en de werking normaal. Het gaat om personeel dat was opgevorderd. Zij hebben hun best gedaan om alles normaal te laten verlopen, maar als er heel veel passagiers tegelijk landen, kan het gebeuren dat er files ontstaan. De drukte is na tien uur verminderd.'

Bron: De Standaard 23/09/2014

Mening: Opnieuw is er weer grote chaos op Brussels Airport, met de nadruk op opnieuw. Ik ben nu al een paar keer met Brussels Airport gevlogen, en ik heb hier al zeer vaak problemen aan ondervonden. Persoonlijk vind ik dat het probleem ligt aan de grote vertragingen bij het krijgen van je bagage, want hier kan ik zeker van meespreken. Ik denk dat er op Brussels Airport een grote nood is aan een goede regeling van wat er allemaal moet gebeuren als er veel bagage in één keer aankomt. Deze regeling zou er dan ook zo snel mogelijk moeten komen.
Met citaat antwoorden