Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd September 2014, 11:16
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Ik ben geen fan van het delibereren in het hoger onderwijs. Hiervoor heb je een aantal tolerantiepunten gekregen. Dat is de student zijn eigen keus of hij die gebruikt of niet. Elk vak heeft zijn waarde uiteraard, maar tussen een 9 en een 10 is maar 1 punt verschil. Het verschil in onderwijs in pakweg 20 jaar geleden en nu, is dat studenten een uitgebreidere opleiding krijgen. Studenten van vandaag moeten meer attitudes, vaardigheden en kennis beheersen. Of dit altijd goed is hangt van je eigen mening af. Ik ben van mening, dat zolang het vak zijn nut heeft voor je opleiding en toekomstige job, ervaar je het als nuttig. Maar ook in onze opleidingen heb ik soms mijn bedenkingen over het nuttige en het overbodige. Het overbodige is juist de factor wat onze studielast nog groter maakt. Hierdoor krijgen studenten minder tijd voor hun belangrijkere vakken of zij verwaarlozen die vakken die zij als onnuttig ervaren. Ik denk dat een student betere punten zal halen als zijn kernvakken uitgebreider waren en zijn bijkomende vakken minder uitgebreid zijn.
Met citaat antwoorden