Enkele post bekijken
  #4  
Oud 22nd September 2014, 10:11
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Ik vind niet dat we hier zomaar mee akkoord moeten gaan. Het kan allemaal goed zijn dat de regering geld nodig heeft, maar om dit dan te gaan zoeken bij het onderwijs is wel een drastische maatregel. Het onderwijs zorgt namelijk mee voor het invullen van jobs later.
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet kunnen. Ik denk hierbij in de eerste plaats aan gezinnen met een 'klein' inkomen. Het is nu al voor velen erg moeilijk om dit te kunnen blijven betalen. Jongeren gaan daarom ook (zoals Jeroen zegt) zorgen voor een eigen inbreng. Daar zouden ze toch niet mee moeten bezig zijn op jonge leeftijd, om te kunnen studeren?!
Een verhoging naar 900 euro is zeker en vast heel fors, volgens mij te fors. Voor sommigen (ik denk zelfs voor velen) is dit twee derde van het maandloon. Als je dan twee of meer kinderen hebt die studeren schiet er niet zoveel meer over.
Ik weet natuurlijk wel dat besparingen nodig zijn en dat de overheid geld nodig heeft, maar zo riskeer je de toekomst van jonge mensen te veranderen. Bespaar bijvoorbeeld eerst eens op ontslagpremies en de veel te hoge lonen voor mensen met een 'belangrijke' functie etc..
Met citaat antwoorden